Frestelser. alkohol.

Fredag, helg, brukar innebära en jävla massa frestelser.. middagar, myskvällar med massa godis.. men det känner jag att jag verkligen kan stå emot. MEN det finns EN sak som jag är svag för på helger.. och det är ALKOHOL......... fest, folk, ha kul, släppa loss och dricka vin.

Jag skulle kunna ljuga och säga att jag inte vill dricka vin nu i helgen.. Men det gör jag inte. Jag FÅR INTE den här gången, och det är fel ord att använda "får inte".. men i detta fall så är det faktiskt så, jag vill men jag får inte. För jag vet att det leder till en annan jäkla massa onödigt.

Det är så typiskt att det alltid ska hända en jäkla massa saker på helgerna just nu, det är alltid något liksom. Ikväll kommer antagligen en från Örebro hit och då hade det varit kul att visa honom utelivet här i Norrköping, med ett eller två glas vin. Imorgon fyller min vän år och det firas med middag och förfest hos henne och efter det ska jag iväg på en fest utanför stan. Hm... Frestelser vart jag än är. Grrr! Men jag ska ha kul. det är något som är säkert :)

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker också att det är svårt! Speciellt i våran ålder! och dricker man inte på ens fest så börjar andra undra och så vill man inte dra hela historien osv.. hoppas du klarade helgen iaf;)

2009-11-01 @ 21:29:10
URL: http://carbilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0