När du har svaret på dessa frågor, då kommer du lyckas gå ner i vikt.

.

Jag har två frågor...det är viktiga frågor till er som håller på o går ner i vikt!

VARFÖR är du överviktig?
Klart det är för att du äter mer än vad du förbränner..
men VARFÖR är du överviktig.. vad fick dig till att hamna i den situationen?

Och..

Inser du att du kommer att få kämpa hela ditt liv med att ha den kropp du vill ha? Att när du nått ditt mål, din drömvikt, att du inte kan återgå till så du levde innan? Att du i hela ditt liv måste fortsätta träna och röra på dig regelbundet, att du aldrig mer kan äta godis,chis och stora potioner mat varje dag?
Inser du det på riktigt?



Det här är frågor jag själv måste tänka över..

Kommentarer
Postat av: Emma

det är verkligen vettigt! man kan också ställa sig frågan, hur länge ska jag stå ut med att vara överviktig? Vill jag verkligen det?



Hoppas magen är bättre... Kram

2009-03-19 @ 15:34:21
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Emil

För min del har det handlat om en minskad träning ihop med att jag åt lika mycket som medans jag elittränade. Nu går jag ned i fett igen för att komma tillbaka till min gamla form. Men med mera muskler. Skall tävla inom bodybuilding närmsta åren. Men offseason formen kommer aldrig hamna över 12-13%bf igen!

2009-03-19 @ 16:20:43
URL: http://body4future.wordpress.com
Postat av: Eveliina

Två mycket bra frågor jag tycker alla som vill gå ner i vikt borde ställa sig. Själv är jag av uppfattningen att om man inte är beredd att fortsätta äta nyttigt under hela resten av sitt liv och träna mycket, utan vill leva under mer frihet, kanske får acceptera sin övervikt. Tyvärr! Vi har väldigt olika förutsättningar, och somliga kanske helt enkelt inte kan vara eller kan bli smala.

2009-03-19 @ 16:30:11
URL: http://metrobloggen.se/whate
Postat av: maja

Bra frågor, men jobbiga.. tänk att aldrig, någonsin, få äta smågodis :S

2009-03-19 @ 16:49:32
Postat av: Emelie

Jo alltså det där sista funderar jag mycket på. Jag kan bli alldeles ledsen när jag går förbi lösgodoset för 3,90 hektot och känna att jag inte kan trycka i mig ett halvt kilo bara sådär :-D.

Men jag hoppas att jag kommer kunna njuta ändå, förhoppningsvis kommer jag bli nöjd med mig själv och då vinner man nog mycket!!!

KRAM!!

2009-03-19 @ 19:40:40
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: emmy

Du är så klok du! Jag har nyss insett att jag kommer behöva tänka på vad jag stoppar i mig o hur mkt jag rör på mig varje dag för att jag ska hålla min kropp i hyffsad form! det handlar bara om att tänka rätt!! It's all in my head! =) Kram på dej!

2009-03-19 @ 20:50:10
URL: http://smaljeans.blogg,se
Postat av: Anonym

Kanon bra frågor! Just varför är en klurig en, iaf för mig.

2009-03-19 @ 21:03:08
URL: http://timetodropit.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag som LCHF-are tror inte på kaloriteorin.. Tror istället att det är viktigt att tänka på VAD kalorierna består av. Kolhydrater, socker, hämmar fettförbränningen medan fett stimulerar kroppen att bränna fett. Finns många exempel på överviktiga som gått ned massor genom att äta MER (men mer fett och mindre kolhydrater), utan att motionera. Jag tror visserligen stenhårt på motionen som en positiv för all viktminskning och öriv livskvalitet. Men skulle kaloriteorin fungera i praktiken skulle det inte spela någon roll om man äter choklad eller ägg till frukost. Men det gör det - äter man chokladen stiger insulinet och det gör att fett lättare lagras in! :) Kramar, Linnea!

2009-03-20 @ 12:39:20
Postat av: Emma

Jag som äter LCHF + GI (blandar) tror dock till skillnad från Linnea på kalorier också. Fakta är ju att man inte kan äta HUR mycket kalorier som helst för då går man inte ner.. jaja



Varför är jag överviktig. Sambokilon som skenade iväg och bleb +20 kg? Varför? Ja för att jag bara fortsatte, slutade röra mig och satt hemma arbetslös.



Jag kommer inte återgå till den livsstilen. Man kan väl säga att jag återvänt till mitt gamla liv. Livet innan de där 20 kilona.

2009-03-22 @ 11:43:31
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0