Jag skäms för min kropp!

I torsdags köpte jag en bikini till mig själv, som jag hade tänkt att ha som ett bra pepp-moment när motivationen tryter. Men den funkade inte riktigt denna helg. För när jag tog på mig den i fredags och visade mig för min pojkvän så dog mitt självförtroende!

Jag skämdes så jävla mycket över min kropp så tillslut brast jag ihop. Och morgonen efter så kände jag mig så äcklig och tjock att jag knappt ville gå upp ur sängen.. Men eftersom jag var tvungen att åka till jobbet så var det bara att sätta på dig kläderna och åka iväg. Det är inte lätt att låta övertygande som säljare när man inte tror på dig själv. Usch, hemsk dag!

(Måste tillägga att min pojkvän inte orsakade att jag kände mig tjock. Han peppar och stöttar mig varje dag.)

I vanliga fall så brukar dessa tjock-känslor leda till att jag blir peppad till att köra hårt. Men denna gång så kände jag bara ett stort sug efter mat och godis, för att kunna tröstäta. Hur hemskt det än låter, så är det faktiskt sant. Så jag åt godis och onyttig mat hela helgen.

Och ja, nu ska jag skärpa mig igen och börja om på ruta ett. Det gör jag varje vecka känns det som. Men skillnaden från förra veckan och nu är att jag har en gnutta sämre självförtroende. Nu hjälper det inte att kläderna döljer min kropp, jag skäms.


Men jag ska klara detta!
Nu kan jag bara bli starkare..



Tack för alla tips och pepp-kommentarer i förra inlägget!!! Jag blir så motiverad när ni visar att ni finns där ute!

Idag är jag hemma från jobbet. Har haft en sprängande huvudvärk som kommer tillbaka hela tiden dom senaste veckorna. :(


Kommentarer
Postat av: charlie

Hoppas att det går bra den här veckan! Nu kör vi!

2010-03-22 @ 09:54:05
URL: http://charlieupsidedown.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Sv: Tack så jättemycket! Känns hur roligt som helst att höra det från någon man följt och beundrat ett bra tag. :)



Angående det du skriver om så tror jag att vi alla hatar/har hatat oss själva vid något tillfälle. Man vill bara bryta ihop, ge upp, äta mer mer mer! "Spelet är ändå förlorat." Inte minst har jag känt så! God knows. Men på senare tid har jag fått mig en tankeställare. Jag har äntligen accepterat att "såhär ser jag ut nu". Punkt. Gjort är gjort - jag kan inte ta tillbaka mina tidigare misstag som har resulterat i min nuvarande kroppsform. Men jag KAN påverka beslut i framtiden. Alltid! Varje dag! Inget jävla spel är förlorat, någonsin.



Du är STARK, Sara, och värd så mycket framgång! Unna dig den! :)

2010-03-22 @ 19:59:54
URL: http://winequ.blogspot.com
Postat av: Alex

Bryt ihop och kom igen! Du är inte mer än människa :) STORT lycka till, du KAN!

2010-03-22 @ 21:30:31
URL: http://ellexsandra.devote.se
Postat av: Anonym

Kämpa på men jag tycker redan att du är förbannat snygg. Vet inte om jag skrev det en gång? Kanske gjrode det men för några veckor sedan var jag på förfest med massa tjejer och vi snackade om andra tjejer vi tycker ser bra ut och då kom du på tal :)

2010-03-23 @ 22:00:10
Postat av: J's övervikt

Jag har varit på stan idag Sara, provat kläder... Kände något liknandet det du gjorde, och som vi alla vet är det en relativt hemsk känsla. Jag kunde glädja mig åt att jag köpte två plagg från Gina, vilket jag tidigare aldrig känt att jag kunnat, men idag gick det. Satt inte som en smäck, men jag kände ändå att det är på rätt väg. Men i omklädningsrummet var det bara hemskt.



Jag hoppas du känner bättre känslor för din vackra kropp idag, för du är skitsnygg!



STOR KRAM!

2010-03-23 @ 23:05:48
URL: http://jsovervikt.blogg.se/
Postat av: Lee

hej tjejen, hittade nyss till din blogg, känner igen mig i dig och viktkampen. Men jag fattar inte, om du äter mestadels som du skrev där så fattar jag inte hur du inte kan gå ner? Superbra mat ju? Och du är ju ingen soffpotatis utan verkar träna rätt ofta. Är du säker på att du inte har ngt fel i ämnesomsättningen eller på köldkörteln? Kolla upp det isf :)



/Lee, ny läsare ;)

2010-03-24 @ 16:08:08
URL: http://kittycatclaws.wordpress.com
Postat av: Becca

Ska du säga snyggo :) åh vad jag saknar dig!!

Du kommer på studenten va? :) du är sååååå

bjuden :) ska göra inbjudningar vart efter!

2010-04-18 @ 20:59:55
URL: http://Rebfre.se
Postat av: Shini

Du kommer att klara dig fint!

Det svåraste som jag har fått uppleva och går igenom än idag är att acceptera mig som jag är. Jag har inte gett upp än, absolut inte.. jag kämpar fortfarande varje dag med att hålla koll på vad jag stoppar i munnen, träning osv.. men jag måste dock erkänna att jag inte kommer att få den där JLO figuren genom att banta eller träna hårt, utan jag fick inse att min kropp är annorlunda. Men att den är annorlunda betyder inte att den är ful! :)



Lycka till och upp med hakan! Ingenting är omöjligt..ha tålamod och en positiv inställning..



Btw, du är otroligt vacker.. är det dina riktiga lockar ? :)



Kram

2010-04-25 @ 11:34:18
URL: http://chinitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0