Nu eller Aldrig.

Jag skämms lika mycket varje gång jag måste sätta mig här och erkänna att jag misslyckats och slutat kämpa för något jag verkligen vill. För det är så jag ser det. Jag sviker mig själv när jag struntar i att träna och äta hälsosamt.

Jag blir så lätt påverkad av människor som säger till mig att jag borde sluta gå ner i vikt och istället "leva livet". För varenda jävla gång man avstår från något att äta eller att dricka alkohol så får jag alltid höra från någon att jag gör fel och att jag borde sluta. Jag är trött på att jag tillslut släpper mitt mål och istället börjar festa hejdlöst och äta onyttigt och sluta träna. För jag har ingen balans just nu. Och jag vet hur jag själv fungerar. Men ändå släpper jag efter och lyssnar på folk som ber mig ta den lätta vägen: Skita i målet och bara leva.

Jag kan, med handen på hjärtat, säga att jag inte är ett dugg motiverad till att sätta igång o träna hårt igen. Jag är inte motiverad till att äta nyttigt. Jag är inte motiverad till att avstå festandet och alkoholen. MEN jag har ett mål, och det målet är att må bra med mig själv, i min egna kropp.

För just nu kan jag inte gå utanför dörren utan att känna mig äcklig. Jag kan inte klä upp mig till fest utan att det tar minst en timma innan jag inser att jag inte kommer hitta några kläder att ha på mig som får mig att känna mig snygg. Jag kan inte förfesta och göra mig iordning med mina nära vänner utan att vilja slå sönder allt som finns i mitt rum, bara för att jag är så äcklad och besviken på mig själv.

Kalla mig töntig, kalla mig svag.. kalla mig vad som helst för att jag skriver det här. Men jag mår fan inte bra.

Att vara arbetslös o sova bort hela dagarna gör inte saken lättare. Att vara vaken hela natten och inse att man faktiskt inte har ett sånt lyckat liv just nu är inte det roligaste. Att vakna upp varje eftermiddag o alltid ställa sig frågan "Vad fan ska jag göra idag?!" är inte heller så himla skönt.

Så nu inser jag att antingen ligger jag hemma och sover hela dagarna, äter mig fet och festar bort konditionen eller så ställer jag mig upp och kämpar för mitt mål. Hur lite motivation jag än har så ska jag göra det. För det här livet jag lever just nu gör mig deprimerad och jag känner mig själv så pass bra och kan säga att om jag fortsätter leva såhär så kommer jag snart vara nere på botten igen. Och det räcker med den gången jag var där förut. Ska aldrig utsätta mig för det en gång till...


Träning, frukt, god hälsosam mat, mycket vatten, positiva tankar.. mitt nya liv.

Nu eller aldrig.

Kommentarer
Postat av: Kämpa på!

Du är duktig ! Att kunna se sina brister är inte att vara svag.

2009-10-13 @ 00:22:52
Postat av: Ida

Bra skrivet. Kämpa på. Du är så duktig!:)Kom ihåg att det är du som spelar huvudpersonen i ditt liv. Att du mår bra och känna dig bra är det viktigaste!

2009-10-13 @ 08:30:52
URL: http://mogensens.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, vad sorgligt det vart där ett tag.

Gumman, tänk på att du har bra förutsättningar nu när du är hemma om dagarna, försök se det så.

Och känn ingen stress/press över att du måste fixa detta snabbt....

Vänta in motivationen, du ska se att den kommer till dig snart!

KRAMAR i massor!

2009-10-13 @ 09:10:26
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

sara. jag tror motivationen kommer höjas extremt bara efter att du har tränat EN gång nu! jag tror inte det behövs mer! du kommer fixa detta. du är sjukt stark. och jag mår så dåligt över att läsa hur du känner för EXAKT sån var jag innan och jag har precis hittat ett nytt mönster. inget är bättre än att må bra sara. KÄMPA! pepp pepp kram kram kram

2009-10-13 @ 10:24:02
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Maria -20 kg

Det är väl för din skull du gör detta och inte andras. Dom som säger att du ska sluta kanske är avundsjuka på dig som är såå himla duktig !! Jag tycker du ska köra hårt för det ska jag göra ialla fall =) Kram på dig !

2009-10-13 @ 10:27:18
Postat av: Marie Hj.

Kom igen nu! Du måste ju göra detta för din egna skull. Skit i vad andra tycker!

Du behöver ju inte börja med att hårdträna direkt. Ta några promenader i veckan, känn efter vad det är du vill med träningen. Det viktigaste är ju att du gör det till en rutin. Och maten vet du ju redan ;)

Själv tycker jag att viktväktarna är bra. Äter lite mer proteiner bara och mycket grönsaker.

Lycka till nu! Och du ,jag vet att du fixar detta ;)

2009-10-13 @ 11:32:06
URL: http://batgirlsblogg.blogspot.com
Postat av: veronica

Känner igen allt du skriver och jag tror det viktigaste är att du inte stressar utan när det inte känns bra, koncentrerar dig på att hålla den vikten du faktiskt gått ner. Som "livetoday" skrev, såfort man tränat en gång vill man igen..Jag tror på att du kommer fixa det!

2009-10-13 @ 13:12:31
URL: http://smalochsnygg.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag brukar se dig på stan eller ute i vimlet och jag tycker du är hur snygg som helst! Jag vet exakt hur du känner dig och jag vet hur kämpigt det är, att andras kommentarer inte betyder någonting såvida man inte kan hålla med dem. Skit i alla andra och kör på din grej! Låt det ta den tid det tar och det viktigaste är att du blir tillfreds med dig själv oavsett vad ditt mål med det är! Kram!

2009-10-13 @ 14:57:10
Postat av: Anneli

Töntig, löjlig? Nej!

Stark och insiktsfull! JA!!!



Heja, heja, heja!!!

2009-10-13 @ 18:01:07
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: F-viktenrasar.blogg.se

Du är bara människa! Jävligt bra av dig att inte ge upp utan att försöka igen, de är det som räknas. Se till att det inte blir FÖR intensivt till en början, utan börja lugnt så du kan tycka att det är roligt och på så sätt hitta motivation! :) Lycka till!!! KRAM

2009-10-13 @ 18:57:48
URL: http://viktenrasar.blogg.se/
Postat av: vanessa

Du kommer klara det Sara! Motivationen ryker även hos mig ibland, men jag känner att jag är TVUNGEN till att ändra livsstilen ändå, det är ett måste tänker jag, och då blir det genast så mycket lättare. Jag försöker tänka på alla dessa stunder jag känner mig tjock och äcklig och alla stunder jag BESTÄMMER mig för att ändra på det. Det får mig och driva vidare. Kanske dröjer det 2 år tills vi är där, men målet skall vi nå! Kämpa nu:) Jag tror på dig!

2009-10-13 @ 20:32:42
URL: http://vanessamotbeach2010.blogspot.com,
Postat av: Ner40kg

Bananababy! Jag förstår dig! Men fattar du vad starkt av dig att skriva ut det så här? Många hade ju bara lagt av och sen shit the same, men du vill ju och du vet att du kan! <3 PEPP TILL DIG!

2009-10-16 @ 10:14:35
URL: http://ner40kg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0