En hel godispåse och tre chokladkakor!

Jag ska på lite stohej ikväll (min fasters man fyller 50 år), vilket säkert innebär att det finns mat, tårta, alkohol och annat gott där. Så nu käkade jag en tallrik flingor med skivad banan i precis innan vi åker. För att jag inte ska åka dit hungrig och därför trycka i mig mat. Jag tänker försöka undvika tårta och allt som innehåller socker ikväll. Men att sitta med tom tallrik bland massa folk kan ibland uppfattas som stötande, eller det kanske är fel ord, men mångas tankar flyger iväg åt olika håll. "Bantar hon?! Har hon matstörningar?! Vad oförskämt att inte äta!" osv osv... ni vet! Så om någon undrar varför jag inte käkar så mycket tänker jag titta dom i ögonen och säga -Jag är så hiiiiiimla mätt, åt en hel godispåse påvägen hit och tre chokladkakor!! Haaaaa! Då slipper jag prata om mat och viktnedgång ;-)

Ciaaao! Ha en underbar lördag!

Kommentarer
Postat av: livetoday

hhahaha klockren ursäkt x]

2009-08-01 @ 16:49:37
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Elin

Vad duktig du har varit! imponerad som vanligt! Jag har semester fortfarande, så d ä inte mkt träning el nyttigt för mej!! men ska träna imorrn me Emilia...iof ska vi till smultronstället innan =)Kämpa på...snart kommer jag ansluta mej till hårdträning och nyttigt ätande!! Kram

2009-08-01 @ 23:23:08
URL: http://nilesvikt.blogg.se/
Postat av: naughtyn

Jättebra ursäkt! Personligen hade jag nog dock modifierat den liite och kanske inte direkt sagt att jag åt det på vägen dit, eftersom folk då kan tycka att man var dum som åt sig mätt innan man kom till festen när man visste att det bjöds på mat, men man kan ju exempelvis säga att man kom från en kompis just där man såg på film och åt en massa godis. Hur som helst är det ju skönt att slippa folks kommentarer. Jag vill inte heller diskutera mitt matintag - trots att säkert var och varannan människa skulle tycka att det vore kanon av mig att försöka gå ned i vikt. Man orkar ju inte med folk som ska lägga sig i :-)

2009-08-02 @ 01:14:44
URL: http://naughtyn.blogg.se/
Postat av: natalie

Lysande ursäkt har jag inte ens tänkt på. Har själv svårt när folk ska trycka ner mat i halsen på en. Tycker folk ska respektera om man inte vill äta en massa kakor med mera mat kan räcka. Är ju inte precis så att man säger till en kraftig person att denne inte behöver äta, då ska ingen gnälla om man väljer att tänka sig för. Man kan äta allt men inte jämt och skulle jag äta tårta varenda gång ngn fyllde skulle jag väga ett helt ton.

2009-08-02 @ 23:49:17
URL: http://natalie-lilly.blogspot.com
Postat av: faster

JAG HOPPAS verkligen att INGEN ställde nån sådan fråga.. jag hoppas verkligen att du hade en bra kväll... Puss.. faster

2009-08-03 @ 12:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0