3 December -Onsdag!






Jag har inte berättat för er att jag har ett väldigt konstigt beroende...
Och det är att BADA. Det är faktiskt helt sant att jag är besatt av att göra det.
Får jag inte bada så blir jag nästan lite småknäpp, för då kan jag inte tänka
på annat än att just bada. Jag kan inte lägga mig framför en film för att glömma
bort att jag är badsugen, utan jag MÅSTE ta ett bad när jag får det i huvudet.
Jag har varit sånhär sen jag vad 14 år ungefär. Jag badar minst tre gånger
per dag och nu när jag är sjuk och är hemma hela dagarna så badar jag
säkert 6-8 gånger.
Speciellt när jag är godissugen så hoppar jag i badet, bara för att tänka på
annat, men det hjälper bara för stunden... Så fort jag är uppe igen så sätter
godissuget igång... Blääää!



Inte min dag idag heller....

GE MIG TIPS!
Vad gör ni när ni är sugna på socker?
Har ni uteslutit allt socker eller unnar ni er något gott då och då?
Berätta...

Kommentarer
Postat av: Karin

Lille Sara då, jag vet hur det är men jag klarar knapt en vecka, så du är sjuukt duktigt. men funkar inte sockerfritt godis då? sånt som diabetiker äter. det finns ju faktist viktväktar godis med.

Eller ät morötter istället för frukt, det körde jag ett tag, mumsigt.

lycka till

2008-12-03 @ 23:27:42
Postat av: Marie. Hj

Läkerol-lakrits brukar jag ha hemma en ask ifall suget kommer. Annars så unnar jag mig faktiskt "lördagsgodis" och då räknar jag med det i mina dagliga points. Jag kan inte leva utan mitt lördagsgodis, det måste jag bara ha! Och då menar jag verkligen varje lördag.

2008-12-04 @ 00:02:30
URL: http://batgirlsblogg.blogspot.com
Postat av: Sanna

Men lilla vännen! Du är då för goooo... Men det såg väldigt mysigt ut... Ja godis suget är en sak för sig själv, man kan ju faktiskt ta en godis för att lugna ner det. Men sen är det så för min del att det är en av mina största laster. För mig fungerar det att ta ett mint tyggummi eller en promenad. Jag har ju varit den som älskar att äta framför tv på kvällarna. Sen började jag ta promenader istället och jag ville ju inte sätta mig att äta efter en promenad =) Nu blir det inte så mycketpromenader på kvällarna, märkt att jag äter lite mer också då..



kramen till dig vännen..

2008-12-04 @ 07:31:40
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Miss Nöjd

Jag kör ju GI, utesluter nästan kolhydrater helt (hade inte tänkt göra det så länge men jag mår väldigt bra av det, inte minst magen är gladare...)

Och en effekt för mig är att sötsuget faktiskt har försvunnit. Helt.

Förut hade jag ett väldigt sötsug, särskilt efter maten. Men det är faktiskt borta nu.

Däremot kommer det tillbaka om jag fuskat under några dagar med mycket kolhydrater.



Nu menar jag inte att "predika" för GI-metoden, kan ju inte tala för andra, men för mig har det i alla fall blivit väldigt bra.



Nötter har jag provat ibland, men det är ju inte riktigt samma sak som choklad... Eller så tar jag annat jag tycker är gott, tex halloumiost, andra goda ostar eller nåt sånt och "unnar mig" det istället för något sött.

2008-12-04 @ 08:11:49
URL: http://omjagvoresmal.blogspot.com
Postat av: camilla

Hihi såå många ggr per dag!! Det kan inte vara nyttigt för kroppen ;) Toor hud kanske?? :)

Detta med godis sug,ja det är inte lätt! Men läkerol,tuggumi....jätte svårt.

Men du kommer nog på något ska du se ;)

Annars kanske du ska unna dig några bitar,köp bara några st i en påse och njut av dess?

Kram

2008-12-04 @ 10:23:02
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: solochmoln

Jisses vad mycket badande =) Härligt vrdagslyx ändå :D När det gäller socker så försöker jag avstå från så mycket socker som möjligt men försöker ändå att unna mig någon bit då och då för att inte få ett oemotståndligt sug. Detta brukar nämligen ofta leda till att jag springer till affären och köper alldeles för mycket. Innan jag unnar mig nåt så försöker jag dock alltid att resonera med mig själv om varför jag är sugen och om det verkligen är värt det. 9/10 kommer jag fram till att det inte är det...

2008-12-04 @ 11:53:26
URL: http://solochmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0