Hjälp tack!

Hej där!

Tro inte att jag hade säckat ihop och gett upp, för det har jag inte! Jag har köpt gymkort och äter nyttigt.

Igår klarade jag av att vara sjukt nyttig under en shoppingdag med tjejerna i Göteborg, den ni! :P Det är fan svårt att hålla sig borta från bil-godiset och att tacka nej till potatismos och tusen köttbullar när man är på IKEA, vrålhungrig efter en lång shoppingdag!

MEN, vet ni vad!
INGENTING HÄNDER PÅ MIN VÅG!!!!
Jag blir galen, den står på 76,2 varje jävla morgon.
Vågen är ny, så det är inte fel på den.

JAG BLIR FRUSTRERAD!!!

Ge mig tips på vad jag kan göra för att få fart på skiten (b o k s t a v l i g t  talat)???
Eller vad man kan äta som ökat förbräningen?

Såhär ser oftast mina dagar ut:

Frukost: Smoothie & Kaffe
Mellanmål: Frukt, knäcke
Lunch: Kyckling med wokade grönsaker
Mellanmål: Kaffe & Frukt
Middag: Tonfisk med gönsaker

+ massa vatten!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Du kanske får i dig för lite fett? Nu menar inte jag att man ska trycka i sig mängder av fett. Men kroppen behöver ju en del fett för att få fart på systemet...



Stressar du mycket? För det kan ju också ha påverkan på vikten och det. Och i så fall måste du hitta ett sätt för att lugna ner dig/slappna av. Vilket ju inte är det lättaste alltid.



Hoppas det ger med sig snart!

2010-03-19 @ 08:45:27
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej!

En sak som jag funderar på är om det är så att du äter för lite. Det är någonting som man kanske inte först tänker på när man vill gå ner i vikt. Det är dock så att kroppen verkligen behöver saker att arbeta med annars kan den inte bränna något.

Jag skulle föreslå att du äter rejälare mat på lunch och middag och håller fast vid dina mellanmål.

Nu vet jag inte hur din smoothie är gjord, men kanske kan du variera frukosten något?

Jag funderar också på som Anneli sa att fett är viktigt. Det är viktigt för att kroppen ska smörja sig själv och må bra. Jag hoppas verkligen att du kommer ur detta snart.

Kanske är det också så att du under en veckas tid inte skulle väga dig alls. Det är nämligen så att det ofta sätter sig psykiskt och om man ser att man inte gått ner någonting i vikt så äter man ännu mindre för att man tror att det hjälper. Se det istället över en veckas tid ...

Håller tummarna och välkommen in till mig och det är något du undrar... väger visserligen otroligt mycket mer än dig!

Lotta

2010-03-19 @ 08:58:40
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com
Postat av: Alex

Håller med föregående talare och säger: Ät mer :)

2010-03-19 @ 15:15:31
URL: http://ellexsandra.devote.se
Postat av: Hurtig

Strunta i vågen-vikten! Fokusera på att må bra och mät dig istället...Siffrorna kan vara SÅ missvisande! Huvudsaken är ju att du vet att du äter hälsosamt utan att gå på diet som är svårt att hålla och att du motionerar och håller igång för DITT eget välmående =)

2010-03-19 @ 20:41:58
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Coyntha

Någonting man gör fel är att äta förlite när man vill gå ner i vikt! Det gjorde jag också!

Tips:

* Du måste äta max varje 3 timmar.

* Va aldrig hungrig

* Ät bra fett, proteiner och kolhydrater



Om du följer mina tips då sätter du igång fetförbränningen!!

Jag äter ISO-maten. Det funkar kanon! Kolla gärna på min blogg.



ge inte upp!! kram :)

2010-03-20 @ 15:21:55
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Postat av: Sofia

Håller fullständigt med Hurtig: strunta i vågen! Eller, rättare sagt, stressa inte upp dig över vad den visar! Så länge du äter nyttigt och tränar så KOMMER DU så småningom att GÅ NER I VIKT. Det är ren matematik och rent sunt förnuft. Mitt tips är således att släppa hetsen och istället vara stolt över att du gör bra val och tar hand om dig själv. Fortsätt så och det kommer garanterat att ge resultat! Lycka till, jag tror på dig. :)

2010-03-20 @ 19:49:40
URL: http://winequ.blogspot.com
Postat av: Anonym

Följ min kamp till drömvikten...Nu är det frågestund, så fråga vad du vill!

2010-03-21 @ 12:02:18
URL: http://mindromvikt.blogg.se/
Postat av: Lotte

Hej

Hittade till din blogg via en länkning på någon annan viktblogg.

Såg att vi väger ungefär lika mycket och har samma mål, vore jätteroligt att följa varandra och peppa lite tycker jag eller vad säger du? Jag har precis startat min blogg och i morgon börjar kampen mot vikten på riktigt.

Kika gärna in en sväng :)

2010-03-21 @ 20:46:54
URL: http://ettlattarejag.blogspot.com
Postat av: vanessa

Äsch, det kommer med tiden! Idag pratade jag o min syster som har följt din blogg länge om hur duktig du varit som lyckats hålla din vikt på 76 kilo nu under så lång tid! Du låg ju på 86 från början, glöm inte av att du faktiskt gått ner bra mycket:) det blir lätt av att man glömmer det, men kämpa på så kommer du se att du rasar i vikt;)

KRam

2010-03-21 @ 22:20:58
URL: http://vanessamotbeach2010.blogspot.com
Postat av: ella

stirra dig inte blind på vågen.. när man äter nyttigt och tränar kommer man till en punkt då kroppen stannar av ett tag.. men det betyder inte att du inte tappar fett.. kroppen börjar nämligen jobba med att bygga upp musklerna.. och glöm inte bort att muskler väger mer än fett !!



tänk på att inte äta för lite kolhydrater och fetter.. bara du äter rätt sorts kolhydrater.. musklerna behöver mat dom också ;)

2010-04-13 @ 21:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0