Tröstäter.

Jag var ute och gick ca 50 minuter mitt på dagen idag. Efter den promenaden var jag tvungen att inse att jag måste vila mina fötter som är fulla med vattenblåsor. SYND!!! För på något jävla vänster så slutade det med att jag käkat sjukt mycket idag. Hade jag varit ute o gått eller sprungit en gång till nu på kvällen så hade jag kanske blivit mindre sugen på att äta allt det där JÄTTEONÖDIGA!

Jag märker att jag har en tendens att äta hela tiden när jag är ensam och inte har något o göra. Och ikväll kände jag mig väldigt ensam och lite smådepp.. Jag är frustrerad över att vara arbetslös och fattig. Kan knappt sova om nätterna faktiskt..... trodde aldrig att jag skulle bli såhär frustrerad över det. Och ikväll insåg jag att mitt jobb jag skulle ha jobbat på i sommar, inte kommer bli av överhuvudtaget.

Så ja. Jag har tröstätit idag. Pga ensamhet och frustration.
Mackor och en liten röra av någon söt kakdeg (fan vad pinsamt!)
Nu är jag proppmätt och illamående. Gud vad det är konstigt att man missbrukar MAT när man är ledsen.. undra varför egentligen?!

Imorgon sätter jag igång igen! Så tro inte att det här leder till att jag ger upp.
Funderar på att ha en dag i veckan då jag får äta vad jag vill.. utan att överdriva såklart.
Men jag ska aldrig mer ha en tröst-ätar-kväll. Nästa gång jag känner att jag får en sån kväll, så ska jag ringa varenda vän jag har. Skriva i bloggen om varför jag INTE ska tröst-äta. Se till att göra något som sysselsätter mig.

FRÅN OCH MED IDAG LOVAR JAG ER ATT GÖRA ALLT FÖR ATT INTE TRÖSTÄTA!!!!

Fan vad ledsen jag blev nu! Usch, den här natten kommer bli lång. =(


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vännen...

Stor kram till dig.

Det är så mycket runt omkring en som påverkar det här med maten.

Visst är det tufft, förstår hur du känner med arbetslösheten, det måste vara jättejobbigt!!!!

Dessutom får man ju i så fall alldeles för mycket tid över till annat...

Nu är jag ett vrak, Milton bestämde sig för att stiga upp strax efter klockan 5...gäsp.

Har väl aldrig hänt förr....

KRAM

2009-07-24 @ 06:55:00
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Sus

Hej,



har läst din sida ett tag nu men tänkte lämna ett litet avtryck. Jag kämpar själv och vill gå ner i vikt och vet hur jobbigt det kan vara när suget sätter till. Det är bara att kämpa på! Du en helt annan sak, tycker du är jättefin i håret. Är du självlockig eller fixar du till lockarna ?

Kram Sus

2009-07-24 @ 07:17:02
Postat av: naughtyn

Jag vet precis hur det är. Jag är också arbetslös och fattig just nu och det tar verkligen på ens mentala styrka. Säkert är det dumt att skriva men jag blev nästan lite glad över ditt inlägg för att se att det finns fler som är som jag. Fler som ligger vakna om nätterna och som tar till maten när de är själva och ting är jobbiga. Det är mycket på grund av det som jag är där jag är idag. Jag brukade också slänga ihop kaksmetar och moffa i mig... Till vilken glädje kan man undra :(



Hur som helst tycker jag att du är jättestark som nästan kan ta ditt misslyckande och göra om det till ren motivation. Det är där jag har misslyckats tidigare så jag hoppas att jag kan göra samma sak som dig om jag skulle hamna i den sitsen under den här resans gång, vilket jag säkert kommer att göra. Något jag använder mig av nu för övrigt är att ha en lång mental lista över grejer som jag måste göra innan jag får äta det där onyttiga som jag egentligen ska låta bli (dricka vatten bland annat). På så vis behöver jag inte säga åt mig själv att jag inte får/att det är förbjudet (jag blir lätt som en trotsig tonåring då) utan istället får jag äta det efter jag har genomgått allt på listan. Då vill jag ändå antagligen inte ha det där som lockade så mycket längre. :D



pepp-kramar

2009-07-24 @ 11:16:59
URL: http://naughtyn.blogg.se/
Postat av: Emma

usch då, stackars lilla du! Jag vet precis hur det är, jag gör likadant och efterår så frågar man sig alltid samma sak - VARFÖR? Varför äter jag när jag är ledsen? När jag vet att jag kommer må ännu sämre av det... Och varför kan jag inte låta bli?! Suck...



Hoppas verkligen du mår bättre idag, det kommer bättre dagar det lovar jag!



KRAM på dig

2009-07-24 @ 12:39:40
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Sanna

hej vännen! är i det samma just nu allt går i munnen På mig. Så sitter man med en enorm ångest efteråt.. Så lovar man sig själv att nu får det vara nog och så är man där igen... Fast så länge man rör på sig är det ku bra..



Ha en fin helg nu..



Kramar om

2009-07-24 @ 13:32:59
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0